1.5.16

הגיגים מקורמלים

באחד הימים מצאתי את עצמי "מבלה" במשרד ממשלתי וממתינה (איך לא) בתור באורך הגלות. מה שהציק לי שם זו לא העובדה שאני הולכת "לשרוף" שעתיים במקום הומה אדם ורווי בחיידקים (שכל אפצ'י שנישא באוויר הזכיר לי את קיומם (כן, אני ג'רמופובית)), אלא העובדה שהתיישבתי במקום לא טוב. ולמה אני מתכוונת במקום לא טוב? כזה שעל הקיר, ממש מולי, היתה תלויה לה תמונה, והיא לא היתה ישרה. היא היתה מאד לא ישרה. מולי היתה תמונה עקומה. ומצאתי את עצמי במסכת מאסיבית של שכנועים פנימיים עצמיים שלא לקום וליישר את התמונה! כל מה שעבר לי בראש זה לא למה המספרים לא זזים לעזאזל, אלא איך אני מיישרת את התמונה הזו מבלי שאצטרך להסביר לכולם שזה מציק לי ברמות קיומיות, והיות וזה לא ממש התאפשר, המשכתי עם ליין המחשבות " לא לקום, לא לקום, לא לקום" שעבד בסוף, אבל כל הסיטואציה ההזויה הזאת גרמה לי לחשוב על עינויים שבהם לא הייתי שורדת לו הייתי מרגלת והייתי נתפסת בשבי האויב. והנה הם (אל תגלו לאויב):
  1. טוב, על העינוי הראשון כבר הרחבתי מספיק, נראה לי...לשבת מול תמונה עקומה במקצת מבלי שניתן לעצום עיניים (לעינוי בדרגה מכאיבה יותר יש להגדיל את הזוית בהדרגה עד שזה ממש צורם). זמן משוער לשבירה ומסירת כל סודותיי לאויב- 3 שעות. על אותו משקל- דפים שאינם מסודרים בקו ישר על השולחן, נעליים שאינן מסודרות בשורה וכך הלאה...
  2. להקשיב לזיופים מבלי שניתן להשתמש באטמי אוזניים. (לעינוי בדרגה מכאיבה יותר יש לשלב זיופים בנגינה יחד עם זיופים בשירה). זמן משוער לשבירה ומסירת כל סודותיי לאויב- 1.5 שעות.
  3. לצפות בגבם של אנשים שלובשים חולצה ו/או מכנסיים כאשר התווית/פתקית מציצה להם מן הבגד. ידיים ורגליים קשורות, פה סגור. זמן משוער לשבירה ומסירת כל סודותיי לאויב- 45 דקות.
  4. לשבת ליד קינוח מתוק עם ריח קרמלי משכר ומסחרר. שוב, ידיים ורגליים קשורות, פה סגור. זמן משוער לשבירה ומסירת כל סודותיי לאויב- 15 דקות....
ועם כל הסודות שכבר מסרתי (מזל שאני לא באמת מרגלת...), בא לי לגלות לכם איך מכינים בדיוק כזה - קינוח קרמלי מתקתק וטעים (עזבו אותי מפלור-דה-סל, אני אוהבת את הקרמל שלי מ-ת-ו-ק). הפשילו שרוולים, יישרו את כל התמונות מסביב... -מתחילים:)

קינוח טייגר קרמל- ליבנת גוטליב










**ממתכון זה יתקבלו 7 טייגרים

מצרכים לבצק פיננסייר:
120 ג"ר חלבונים
100 ג"ר סוכר
20 ג"ר סוכר אינוורטי (או דבש)
50 ג"ר אבקת שקדים (שקדים מולבנים טחונים)
50 ג"ר קמח מנופה
125 ג"ר חמאה שרופה (צריך לשקול 160 ג"ר כדי להגיע לכמות זו)
50 ג"ר שוקולד צ'יפס (מריר או לבן)
30 ג"ר בסיס קרמל (אני משתמשת בבסיס מוכן של ענבי ציון)

מצרכים לגנאש שוקולד קרמל:
50 ג"ר שוקולד קרמל (אפשר לקנות מוכן או להכין לבד ע"י קרמול שוקולד לבן בתנור)
50 ג"ר שמנת מתוקה

אופן ההכנה:
  1. "שורפים" את החמאה- בסיר קטן ממיסים את החמאה על אש גבוהה ומבשלים עד שנראה בתחתית הסיר שמתקבל צבע חום בהיר.
  2. בקערת ערבוב טורפים ידנית חלבונים, סוכר וסוכר אינוורטי (או דבש).
  3. מוסיפים אבקת שקדים וקמח ומערבבים.
  4. מוסיפים את החמאה השרופה דרך מסננת ומערבבים היטב.
  5. מצננים למרקם זילוף (תשאירו לכמה דקות במקפיא).
  6. מוסיפים את פניני השוקולד לבצק הפיננסייר ומערבבים.
  7. מעבירים את הבצק לשק זילוף.
  8. מזלפים לתבניות דונאטס משומנות (תבנית עם 6 שקעים בקוטר 7, כפי שנראה בתמונה).  ממתכון זה יתקבלו 7 יחידות.


  1. אופים 18 דקות בחום 170 מעלות.
  2. בסיום האפייה מחלצים מהתבניות ע"ג נייר אפייה ומניחים לקירור.
  3. להכנת הגנאש: על באן מארי ממיסים את השוקולד עם השמנת המתוקה ומערבבים עד לקבלת מרקם אחיד, מצננים מעט ומעבירים לשקית זילוף.



  1. ממלאים את הטייגרים בקרם הגנאש.
  2. את הקינוחים המוכנים שומרים בקירור.
  3. בתאבון:)

רוצים עוד מתכונים לקינוחי קרמל שווים במיוחד? כנסו לכאן: http://www.manteka.co.il/items/1314.html

מוזמנים לבקר אותי גם בפייס בדף של עוגצ'קה:
https://www.facebook.com/pages/Uga-chaka/14693043949?fref=ts

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

וזה המקום ל-2 סנט שלכם...